Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eduard Casteleijn - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eduard Casteleijn - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Eduard C.

Blijf op de hoogte en volg Eduard

17 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Hello everybody, ik ga verder in het nederlands ;)

Vorige week vrijdag was het dan zover, mijn grote avontuur zou dan daadwerkelijk gaan beginnen. Moet zeggen dat de laatste 2 weken voordat ik vertrok, ik nogal nerveus was. Ik dacht er eerst geen last van te hebben, maar het was toch echt zo. We vertrokken heel vroeg naar schiphol (mijn vlucht ging om 12:00 en moest 3 uur van te voren aanwezig zijn). Eenmaal aangekomen op het vliegveld leek het nog steeds niet dat er iets raars zou gaan gebeuren. Na ingecheckt te hebben (wat echt serieus bijna een half uur duurde (ze zal wel niet nieuw geweest zijn;)) ging ik nog even terug naar mijn familie en mijn maatjes om toedeledokio te zeggen. Toen ik gedag zei tegen iedereen begon het door te dringen dat ik voor een lange tijd weg zou gaan en ons mooie kikkerlandje zou gaan verlaten. Na iedereen gedag te hebben gezegd moest ik door de douane en alles en stapte ik in het vliegtuig.

De vlucht was lang, maar eigenlijk viel het me allemaal wel mee. Ik moest overstappen in Koala (haha) Lumpur. Deze vlucht zou nog 7 uur gaan duren. Gelukkig zat er niemand naast me dus had ik ruimte genoeg om languit te zitten en probeerde ik te slapen (wat voor de verandering weer is niet lukte).

Toen kwam ik aan in Sydney. Hebben jullie wel eens border security gezien? Daar is te zien dat ze heel streng zijn en je wordt er bijna bang van dat ze je niet zullen toelaten in hun land (naja zo dacht ik erover ;)) Maar ik kom daar aan, die gast zegt: Working holiday? Ik zei: Yes sir. Hij zei: allrigthie have fun en die gast gaf een stempel op mijn paspoort en dat was het. Ik ben eigenlijk gewend om als een crimineel behandeld te worden (geen idee waarom), maar ditt was de eerste keer dat ik zo door kon lopen. Mijn koffers werden niet gecontroleerd en kon zo naar de uitgang lopen. En daar stond familie op me te wachten (Len, Leeanne en Jessi-kate). Ik zal jullie ff snel uitleggen hoe dat precies zit: De broer van mijn oma (mastenbroek) is naar Australie geëmigreerd en heeft zichzelf daar voortgeplant (nooit gedacht dat ik dat op deze manier zou omschrijven) Enfin (prachtig woord).

Na elkaar begroet te hebben zijn we naar een hotel gegaan, paar biertjes gedronken en toen ben ik maar gaan slapen, want was toch best een beetje kapot na die reis.

De volgende dag zijn we een rondje wezen lopen op bondi beach en daarna opera house en harbour bridge. Toch best bizar om het in het echt te zien en niet alleen op foto's. Na daar geweest te zijn, gingen we terug naar waar Len woont (is maar 6 uur rijden). Onderweg zie je grote open velden, heuvels, alles is groen. Echt bizar als je weet dat er evenveel mensen in Australie wonen als in Nederland.

Ik realiseer me nu dat ik al aardig wat geschreven heb. Ohjaaaa onderweg in het vliegveld heb ik een boekjes gelezen welke ik van mijin vrienden had gehad. Super leuk om te lezen hoe mensen over me denken en me te gaan missen, tuurlijk is het vervelend als je elkaar gaat missen, maar dat betekent dat het goed zit.

Terug naar wat ik heb meegemaakt (ik maak het niet te lang meer):

Eenmaal aangekomen in het huis van oom even wat tijd voor mezelf genomen en rustig aan gedaan. Wat ik eigenlijk vanaf zondag gedaan heb is, veel van familie gezien. Heb mensen ontmoet die ik nog nooit gezien had, dus dat was ook wel leuk. Derest van de tijd ben ik opzoek gegaan naar een campervan om rond te reizen. Veel contact gezocht met verkopers. En terwijl ik dit aan het schrijven ben zit ik in het vliegtuig naar sydney om een campervan te bezichtigen (jup alleen voor een campervan...) Dus de kans dat dat fout gaat is redelijk groot.

Inmiddels ben ik aangekomen in Sydney en de jongens (nederlandse) die de campervan willen verkopen zijn ook aangekomen. We rijden naar een rustig plekje in Sydney waar ik de auto op mijn gemak kon bekijken. Na dat gedaan te hebben even een rondje mee gereden. En voor mijn gevoel reed de auto prima. Ik besloot de auto te kopen en vervolgens ermee terug te rijden naar Albury (5 1/2 uur). De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Melbourne (daar zou ik derest van de familie zien). We zijn met zijn alle gaan eten bij een mexicaans restaurantje. Vervolgens ben ik met mijn nicht (Clare) naar haar huis gegaan en ben daar blijven slapen. De volgende dag hebben Mark (vriend van Clare) en Clare mij meegenomen om iets van Melbourne te laten zien. Daarna mijn oom (Peter) teruggezien (na 6 jaar denk ik). Derest van de dag hebben we eigenlijk WK teruggekeken en kwam er een vriend van Mark en Clare op bezoek. Heel gezellig. Volgende dag moesten Mark en Clare weer werken dus ging ik naar Jessi (ze heeft nu nog 2 weken vakantie denk ik). We zijn weer naar de stad gegaan om wat winkels te bekijken en beetje rondgelopen. Donderdag nacht om 2:00 gaan we Australie - NEDERLAND!!!! kijken in een Casino. Ik weet zeker dat we niks van hen heel laten, hier denken ze dat ook dusja..

Ik sluit dit verhaal maar eens af. Ik zal elke 2 weken wat proberen te schrijven.

Bye Bye, xx
Eduard

• 17 Juni 2014 - 12:56

Amy:

Hi Eduard!
    Superleuk om van je te horen, leuk geschreven overigens! En wat fijn dat het zo goed gaat allemaal!! Gezellig dat je zoveel met je familie optrekt en dat je ook familie ziet die je nog nooit of lang niet gezien hebt! Nu kun je in ieder geval lekker gaan touren door Australië met je campervan! :)
    Leuk om te lezen dat je ons boekje onderweg hebt gelezen en je het superleuk vond!
    Nou Eduard, geniet ervan!!
    Have the time of your life over there and take care buddy!
    Liefs, Amy

• 17 Juni 2014 - 12:57

Kiley:

Reis is dus vlekkeloos verlopen!

Nu al veel beleefd en dat nog maar in een paar weken! Enfin, veel plezier nog ;)!

• 17 Juni 2014 - 13:07

Collin:

• 17 Juni 2014 - 17:02

Annelies:

hey Eduard,

Leuk eerste verslag, en nu maar hopen dat je echt een goede koop hebt gedaan aan die campervan.
    heb even moeten googelen hoe dat hij er uitziet.
    ben benieuwd naar je volgende verslag.

Veel plezier, gr. Annelies

• 17 Juni 2014 - 19:44

Sanne Van Der Valk:

Hoi Eduard! Wat leuk om te lezen! Ook mooie foto's op insta! Enjoy your time there and keep sharing! ;) have fun!!!!!!! Liefs xx

• 17 Juni 2014 - 21:00

Jacqueline ( Je Ma) Haha:

Hi Eduard, leuk verhaal!!:) maar ik wist alles al,omdat we dagelijks contact hebben. Haha. Veel liefs,pa&ma xxx

• 17 Juni 2014 - 21:25

Suze Hollaar ( Marco's Moeder ):

Leuk een berichtje van je te lezen (Fijn dat alles goed gaat )
    Kijk uit naar je volgende belevenissen
    Groetjes Suze

• 17 Juni 2014 - 21:27

Marco Meijer:

Leuk om te lezen Edje, goed om te horen dat alles goed gaat!
    Gr. Marco

• 17 Juni 2014 - 21:43

Irene :

Hai Eduard,
    Geweldig om iets van je te horen. Je hebt een hele leuke manier van schrijven. Aan het einde van jouw trip kan je zeker een goed boek schrijven.
    Kijk uit naar het volgende verheel.
    Groetjes Irene

• 18 Juni 2014 - 07:57

Mariët:

Hey Edje!

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! :) Veel plezier met de Campervan...veel veilige kilometers!

Groetjes,
    Mariet