Nog steeds naar mijn zin! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eduard Casteleijn - WaarBenJij.nu Nog steeds naar mijn zin! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Eduard Casteleijn - WaarBenJij.nu

Nog steeds naar mijn zin!

Door: Eduard

Blijf op de hoogte en volg Eduard

14 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Volgens mij wordt het weer eens tijd om wat te vertellen over wat ik heb meegemaakt in de afgelopen 2 weken. Ik heb geen idee wat ik moet vertellen, want het is nogal een achtbaan geweest te laatste tijd. Ik had verteld dat ik een van had gekocht. Inmiddels hebben mijn oom (len) en ik (piet) de van omgebouwd tot een klein rijdend "huisje". Aangezien ik pas na de bruiloft van mijn nichtje naar Queensland afreis heb ik besloten om in de tussentijd naar werk te zoeken (periode van 4 a 5 weken). Ik heb vervolgens vele sollicitatiebrieven geschreven en opgestuurd, maar helaas geen reactie. Vervolgens heb ik contact gezocht met een vriendin (Anna) die al een lange tijd in Australie is en werkt op een farm in Nyah (Nyah? jup dacht ik dus ook). Ik heb toen besloten contact te zoeken met de eigenaar van en trailerpark, die al het werk zou regelend. Ik kon dus in principe de volgende dag starten. Aangezien het een reis van 6 uur was, besloot ik om nog een dagje in Albury te blijven en de volgende dag vroeg te vertrekken. Eenmaal in de auto keihard te muziek aangezet, bakkie koffie erbij, paar tussenstops gemaakt. Potje voetballen met een muur! Ik vind het allemaal prima. Na 6 uur onderweg te zijn geweest ben ik eindelijk aangekomen in Nyah! Ik loop door de poort en hooor ineens eddieee ergens vandaan komen. Jup daar was Anna. Na hallo te hebben gezegd besloot ik om even langs de receptie te gaan om me te melden. De volgende dag zou ik om 8 uur (denk ik dat het was) beginnen. Anna had aangegeven dat ze voor me wilde koken die avond en hebben gezellig wat gegeten bijgekletst en een biertje gedronken.

De volgende morgen ben ik met Anna, Shirley en 2 andere meiden naar de farm gereden. Eenmaal weggereden vloog de schuifdeur open (waarschijnlijk vergeten dicht te doen ofzo, kan gebeuren). We kwamen aan bij de farm en ik mocht lekker gaan wieden. Het is een organische farm waarbij ze dus geen kunstmatige stoffen gebruiken om het onkruid weg te halen. Dus jahooor alles met de hand eruit trekken. Ohja misschien ook wel leuk om te vertellen: je krijgt 0,40 cent per meter onkruid wieden. Ik dacht jup dat doe ik wel ff. Jep je raad het al, niet dus. Onkruid overal! Er was geen doorkomen aan en de andere gasten begonnen al grapjes te maken over het geld. Aan het einde van de dag heb ik serieus 25 a 30 meter afgelegd. jeeej 8 uur werken en 12 dollar verdiend. Ben die avond naar KFC gereden en dat was de beste KFC die ik ooit gehad had! Bij de KFC heb ik ook besloten dat ik dat geen tweede dag zou gaan doen en besloot ik om na 1 dag ontslag te nemen (volgens mij een nieuw record daar (overstelbaar)). Het was leuk om Anna weer te zien en was weer een ervaring rijker.

De volgende dag ben ik dus weer teruggegaan naar Albury (jep 6 uur weer terugrijden).

Ik ben daar weer opzoek gegaan naar werk en via een vriend van mijn neef kon ik terecht in de bouw (eduard in de bouw? ja het kan!) om een timmerman te helpen! De volgende dag begon ik om 7 uur en wat blijkt: ik heb geen twee linkerhanden!!!

De baan was maar voor 1 dag, dus daarna ben ik weer verder gaan zoeken naar werk. Een nicht van mij: Cobi kon voor mij wat regelen bij een coffeeshop naast haar bloemenwinkel. Dat betekende dus dat ik weer van Albury naar Melbourne moest reizen (4 uur ongeveer). Ik boekte een cursus voor barista en ik vertrok de volgende dag en na 4 uur kwam ik aan in Melbourne. Gezellig wat gegeten en gedronken en de volgende dag zou ik een dag in de bloemenwinkel van mijn nicht werken. Die dag heb ik ook met de bazin van de coffeeshop gesproken en ik zou over een week kunnen beginnen. Ik dacht dat ik de cursus op een zaterdag had, maar dat had ik dus niet goed gelezen omdat het op een zondag zou zijn... Toen kwam Juan Mi (verloofde van mijn nicht Laura) met het aanbod om voor zijn baas te werken. Het werk is simpel: meubels bezorgen en het zou me nog fit houden ook! Probleem was dat ik op de zondag dat ik de cursus zou hebben moest werken. Dus dat heb ik even op de wacht gezet.

Ik kon daar gelijk beginnen en veel uren werken, dus ik wilde die baan en bedankte de bazin van de coffeeshop voor de kans die ze mij gaf.

Het werk als meubelbezorger is best zwaar en heb mijn eerste week erop zitten. Helaas kreeg ik gisteren een SMS van mijn baas dat ze andere mensen willen uitproberen die vast in dienst willen. Dus ik was weer werkloos...

Vandaag kreeg ik te horen dat Laura werk voor me had bij haar werkgever. Nu gaan jullie lachen. Het bedrijf is een soort van parkeerpark en ze hebben een mascotte nodig voor de early birds. Je raad het al, ik wordt een mascotte in een vogelpak die danst en wijst naar het parkeerterrein. Het maakt mij allemaal niks uit, de mensen hebben lol en ik heb lol en ik verdien 25 dollar per uur (mooi meegenomen) het is voor 15 uur per week dus ik heb contact gezocht via Cobi met de eigenaar van de coffeeshop en kan gelukkig woensdag op proef komen werken!

Ik zal ook even vertellen hoe het met mij gaat. Het gaat goed. Ik fitness wat minder dan dat ik normaal deed, probeer elke dag op eigen lichaamsgewicht te trainen. Ik mis mijn familie en mijn vrienden, maar weet dat ik iedereen na mijn avontuur weer zal zien.

Owja, mijn broertje hoopt dat ik nog lang zal wegblijven aangezien hij mijn kamer (na 1 dag na mijn vertrek) overgenomen heeft. Broertje, ik kan je gerust stellen ik kom voorlopig nog niet thuis:P

Dit was het alweer. Over 2 weken zal ik weer wat posten.

xx
Liefs
Cheers
Eduard

  • 14 Juli 2014 - 11:21

    Kiley:

    Vogel! Heerlijk. Er is weer zat gebeurd dus de afgelopen 2 weken! Maar ik kan lezen dat je het prima naar je zin hebt! Succes met je werk!

  • 14 Juli 2014 - 11:49

    Marjalijn:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, en dat je leuke ervaringen meemaakt. !! Veel plezier in je pakkie!! Elke dollar is mooi meegenomen toch ! Liefs x

  • 14 Juli 2014 - 12:07

    Stefan:

    Maatje, goed te lezen dat je het zo naar je zin heb. Ik heb net ongeveer 10min dubbel gelegd om dat ik me jou voorstelde in zo'n Vogelpak whahaha!!

    Geniet er nog van maat! Xx

  • 14 Juli 2014 - 12:46

    René:

    Yooo mattie! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! En gebeurd van alles daarzo hoor ik wel haha! Stuur een foto van jezelf op met je leuke vogelpak aan!

  • 14 Juli 2014 - 20:49

    Ilonka:

    he kerel leuk dat alles goed gaat joh geweldig om het te lezen, je had dus je kangoeroe pak best mee kunnen nemen ha ha.nou wie weet wat er nog op je pad gaat komen voor werk, geniet maar van alles om je heen.
    groetjes xx ilonka

  • 14 Juli 2014 - 21:21

    Irene Schalker:

    Hai Edje, Fijn om te horen, dat je het zo naar je zin hebt. En ik wist al dat je van alle markten thuis bent. Aan het eind van het jaar kan je altijd nog al opper piet solliciteren.
    Geniet van deze mooie tijd. Groetjes Irene

  • 14 Juli 2014 - 21:35

    Lauran Casteleijn:

    Goed weer toe lezen dat je het goed maakt en je draai vindt. Super al die werkgevers die om je staan te springen. Voor 12 dollar heb ik ook nog wel een baan in de aanbieding. Je Van is super en zo te horen in orde. Behalve de verbouwing is het stil aan de overkant. We hebben natuurlijk je broer thuis maar heeft duidelijk vakantie, of hij slaapt of is hij bij Fred. We denken hier vaak aan je en de tijd gaat snel. Goede reis naar Queensland en wees zuinig op je familie. Leuk die koffieshop, verkopen ze daar ook bier of mag je nog geen alcohol schenken. groet je vader Lau.

  • 15 Juli 2014 - 14:27

    Joël:

    Moh Ed,

    Goed om te zien dat je zo lekker bezig bent met geld verdienen etc. Je hebt al meer baantjes in een korte tijd dan ik in mijn hele leven. Maarja dat is ook niet zo moeilijk heui.

    Het is een chaos thuis, pa en ma hele dag aan het werk en in de stress en dat is te merken ook... goeiendag. Ik vroeg aan ma: goh mam het is tijd dat Ed weer eens thuis komt want vind het maar niks hier.

    Ik ging echt stuk toen ik las dat je in een vogelpak heb gestaan. Doownie. Neehoor voor 25 dollar per uur zou ik er nu ook staan.

    Genieten joe en wanneer komen er vrouwtjes in het spel?

    Houdoe, je bro

  • 15 Juli 2014 - 20:36

    Suze:

    Leuk weer iets van je te lezen .Je verveelt je zo te horen nog niet. Ik ben benieuwd naar je volgende BAAN(TJES)
    Groetjes en geniet
    Suze

  • 02 Augustus 2014 - 08:38

    Amy:

    Hallo edje :)

    beetje laat maargoed ;) je hebt niet stil gezeten de afgelopen weken! Goed om te lezen dat je t zo naar je zin hebt! Veel plezier in je vogelpakje, je ziet er enig uit!

    Enjoy!

    Liefs Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eduard

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1209
Totaal aantal bezoekers 3620

Voorgaande reizen:

05 Juni 2014 - 05 Juni 2015

Backpacken door Australie

Landen bezocht: